mungo

Mungo klíčky: Nízkokalorické, plné vitamínů a energie

Příznivé účinky klíčků jsou známé už od dávných dob. Konzumací klíčků si zajistíme velké množství vitamínů, minerálů a energie. Klíčky z mungo fazolí jsou součástí asijské kuchyně, můžeme je přidávat i do našeho jídelníčku.

Mungo klíčky vznikají klíčením zelených mungo fazolek. Chutnají jako čerstvý hrášek. Klíčení není náročné a je poměrně levné. Klíčky mungo zajistí příval obrovského množství energie. Semínko se probudí a začne růst, k tomu potřebuje velké množství energie, pokud budeme klíčky konzumovat, dostaneme do organismu právě tuto energii.

Již původní pralidé konzumovali klíčky, aby přežili v extrémních podmínkách a dodali tělu energii.

Mungo klíčky jsou nutričně bohaté

V naklíčených semínkách je velké množství vitamínů, minerálů a stopových prvků. Jako například vitamín A, B, C, E a K. Z minerálních látek a stopových prvků v mungo klíčcích najdeme vápník, fosfor, železo, hořčík, mangan, měď. Dále obsahuje aminokyseliny, mastné kyseliny, vlákninu a bílkoviny.

mungo pokrm - Mungo klíčky: Nízkokalorické, plné vitamínů a energie Jak na klíčení

  • Budeme potřebovat misku nebo se dá zakoupit klíčící miska (skleněná, plastová, porcelánová). Klíčit se dá i na sítku, které položíme na talířek a přiklopíme talířkem.
  • Semena důkladně propláchneme studenou vodou a přebereme.
  • Namočíme je přes noc do vody (trojnásobek vody k množství semínek) a necháme nabobtnat.
  • Druhý den je položíme do klíčící misky nebo plastové misky s otvory či na sítko.
  • Dvakrát denně proplachujeme vlažnou vodou a necháme okapat, aby se nezkazily.
  • Misku s klíčky necháme na tmavším místě při pokojové teplotě, na světle by moc vyrostly lístky a chuťově by nebyly tak sladké.
  • Během 2 – 3 dnů se mohou konzumovat.
  • Čerstvé jsou nejlepší, ale dají se pár dní uchovat v ledničce.

Jak je připravit?

Klíčky se mohou jíst syrové nebo přidat do polévky. Také se dají využít jako posyp na jídlo. Hodí se do salátů, rizota a jiných tepelně zpracovaných pokrmů. Varem se však ničí některé prospěšné látky.

Přinášíme rady, tipy a informace pro všechny zahrádkáře a milovníky pěstování. sazenicka.cz

Jsem maminkou dvou malých dětí, které také vyplňují téměř všechen můj volný čas. Můj hlavní obor je zdravotnictví, ve kterém jsem také vystudovala vysokou školu. Od toho se také odvíjí mé zájmy - zdravý životní styl, strava, pohyb a zajímám se o novinky z oblasti medicíny. Ráda kolem sebe tvořím pěkné prostředí, třeba květinami a rostlinami. Relaxem je pro mě četba knih a sport.

Každý den můžete do své e-mailové schránky zdarma dostávat přehled aktuálních článků

Zanechte komentář

Zavřít